Με τον Hannibal ante portas των νησιών του Αιγαίου…

Ο σύγχρονος Ελληνισμός είναι παντού και βάλλεται από παντού, γιατί δεν έχει αξιόπιστους συμμάχους. Και δεν έχει αξιόπιστους συμμάχους, γιατί δώσαμε εμείς το δικαίωμα να μας θεωρούν δεδομένους και να μας αντιμετωπίζουν αποικιοκρατικά.

   Δώσαμε την εντύπωση ότι για χάρη της δικής τους ”θωπείας” και προστασίας μπορούμε να γίνουμε έρμαιο των επιθυμιών τους και — δια των κυβερνήσεων που εκλέγουμε — να συμφιλιωθούμε με την αδυναμία αντίδρασης απέναντι σε αντιλαϊκές, αντιδημοκρατικές και αντεθνικές πολιτικές, οι οποίες έχουν την έγκρισή τους.

 Το να γίνουμε έρμαιο των επιθυμιών τους, δυστυχώς, έχει μία και μόνο ανάγνωση δυσφημιστική για την ελληνική παρουσία και συμβολή στο ευρωπαϊκό και παγκόσμιο γίγνεσθαι. Την ανάγνωση της οσφυοκαμψίας, της δουλικότητας, του ραγιαδισμού και της αναξιοπρέπειας των πολιτικών επιλογών μας.

   Βασική αιτία γι’ αυτό είναι η χειμάζουσα εθνική μας συνείδηση, η αφύπνιση της οποίας θα μπορούσε να μας οδηγήσει στην εθνική αυτογνωσία και την ενότητα. Η πορεία προς την παρακμή, αναμφίβολα, ψαλίδισε τα φτερά του πατριωτισμού και της πίστης στις δυνατότητές μας εδώ και δεκαετίες.

   Η οικονομική ανάγκη και η πνευματική κρίση συνέτειναν στο ”πάντες οι ομοπάτριδες να κείμεθα επί ξυρού ακμής των θλίψεων οδυνόμενοι επί τη χλεύη και καταφρονήσει της φιλτάτης ημών πατρίδος”, όπως είχε πει σε ομιλία του στην αρχή της δεκαετίας ο μητροπολίτης Εδέσσης Ιωήλ.

   Που πάει να πει ότι φτάσαμε στο μη περαιτέρω της παρακμής μας, αφού μετατραπήκαμε από περήφανοι Έλληνες σε ”κύμβαλα αλαλάζοντα”, φερέφωνα μαζοποιημένα και όργανα εκμετάλλευσης ιδιοτελών συμφερόντων.

   Και όλα αυτά μας συμβαίνουν σε καιρούς πολύ ”ενδιαφέροντες”. Άρα δύσκολους και επικίνδυνους για τον ελλαδικό και κυπριακό Ελληνισμό δεδομένης της αναζωπύρωσης του τουρκικού αναθεωρητισμού και των ελπίδων του για Θράκη, Αιγαίο και Κύπρο.

  Οι εποχές των επικών αφηγήσεων του Ομήρου που ήταν το θεμέλιο του ελληνικού πολιτισμού στο απροσδιόριστο παρελθόν έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, δυστυχώς, παίρνοντας μαζί τους την πίστη για τα εθνικά ιδανικά και ιδεώδη, με πρώτο αυτό της εθελοθυσίας για την πατρίδα, της φιλοπατρίας.

 – […] Η Πατρίδα είναι όλο το έθνος και εμείς, ο καθένας μας, είμαστε από ένα μόριο ασήμαντο του μεγάλου αυτού έθνους…”* λέει η Πηνελόπη Δέλτα περιγράφοντας τη δική μας ασημαντότητα μπροστά στη μεγαλοσύνη της Ελλάδας και του Ελληνισμού.

   Φευ!.. Δεν συμμερίζονται προφανώς τη γνώμη της οι σύγχρονοι νέοι οι οποίοι δεν γαλουχήθηκαν με την αγάπη για την πατρίδα. Δεν ένιωσαν την πατρίδα σαν πνευματική πραγματικότητα που συνέχει τους ομοπάτριδες όπου γης ανεξάρτητα απ’ τους τοπικούς δεσμούς τους.

   Δεν κατάλαβαν ότι η πατρίδα δεν είναι μονάχα οράματα και πάθη, όπως λέει ο λογοτέχνης-δοκιμιογράφος Γιώργος Θεοτοκάς. Είναι χειροπιαστά πράγματα και ίσως ακόμα πιο πολύτιμα απ’ αυτά.  Είναι ο καπνός της εστίας του πατρικού μας σπιτιού. Η γη που γεννηθήκαμε, τα παραμύθια και τα τραγούδια που αγαπήσαμε, τα δέντρα που φυτέψαμε, τα λόγια αγάπης που πρωτακούσαμε και προφέραμε, οι τάφοι των γονιών που αποχαιρετήσαμε, τα σχολεία και η κοινωνία όπου γαλουχηθήκαμε.

   Είναι τα όσια και τα ιερά που κληρονομήσαμε και οφείλουμε να τα διαιωνίσουμε. Όσια και ιερά που μας συνδέουν με το ιστορικό παρελθόν μας μέσω της ιστορικής μνήμης. Της μνήμης που κινδυνεύει να αλλοιωθεί απ’ την πολιτική, καθώς οι περισσότεροι εκπρόσωποί της είναι συχνά αμνήμονες. Δείχνουν να έχουν χάσει την εθνική ευαισθησία, που πάει πακέτο με την ηθική.

   Μια ηθική στομωμένη και μια εθνική ευαισθησία απογυμνωμένη από ιδανικά και πνευματικές αξίες, πράγμα που αφήνει πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη του πολιτικού τυχοδιωκτισμού.  Του τυχοδιωκτισμού που κάνει τους ηγέτες να παίζουν κορώνα γράμματα την τύχη της πατρίδας προς χάριν της ματαιοδοξίας τους ή του συμφέροντος των συμμάχων.

   Τα δεδομένα αυτά — στα οποία θα πρέπει να προστεθεί και το εμπόριο της πατριδοκαπηλίας που έχει πολιτική σκοπιμότητα  — πριμοδοτούν την αποξένωση των νέων από την πίστη τους στην πατρίδα παράλληλα με τη θρησκευτική.

 – Η πίστη είναι το άλας της γης, έλεγε για την τελευταία ο Ρώσος μυθιστοριογράφος Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι. Το ίδιο και η πίστη στην πατρίδα.

   Το ίδιο πιστεύαμε κι εμείς μέχρι πρότινος (2019), όταν — σε μια έρευνα της Gallup International (διεθνούς ένωσης δημοσκοπήσεων με έδρα τη Ζυρίχη, που καλούσε τους πολίτες να απαντήσουν στο ερώτημα: ”Θα πολεμούσατε για την πατρίδα σας;) αποκαλύφθηκε ότι μόνο το 54% των Ελλήνων είναι διατεθειμένο να πολεμήσει γι’ αυτήν. Το υπόλοιπο 46% (ποσοστό ιδιαίτερα ανησυχητικό) δήλωνε απρόθυμο να την υπερασπιστεί.

  Και γι’ αυτό ευθύνεται η υποβάθμιση της παιδείας μας επί δεκαετίες. Τα ετεροβαρή εκπαιδευτικά προγράμματα που προωθούν την τεχνοκρατική γνώση χρόνια τώρα σε βάρος της θεωρητικής. Η αδυναμία του εκπαιδευτικού συστήματος να εμπνεύσει την φιλοπατρία και να δώσει ώθηση στη δημιουργικότητα των μαθητών.

  Η υπερβολική εξειδίκευση που περιορίζει – στα όρια του αναλφαβητισμού – τη γενικότερη γνώση. Η αποτυχία των εκπαιδευτικών νόμων να στηρίξουν το ”νους υγιής εν σώματι υγιεί” των αρχαίων προγόνων μας”. Η μέτρια έως κακή ποιότητα των βιβλίων. Η ανεπάρκεια δασκάλων και καθηγητών να καλλιεργήσουν τη φιλοπατρία στις ψυχές των μαθητών και πολλά άλλα.

   Ένα απ’ αυτά τα τελευταία μάς ξαναγυρίζει και πάλι στις ευθύνες των πολιτικών. Ευθύνες για το γεγονός ότι δεν έχουν επαρκή εθνική συνείδηση η οποία να φρονηματίζεται και να παραδειγματίζεται απ’ την ελληνική ιστορία, σε βαθμό που οι πράξεις τους να εμπνέουν εμπιστοσύνη στον λαό και να σφυρηλατούν εθνική συνείδηση στους νέους.

  Χωρίς να υπάρχει αυτή για να ανάψει τη φλόγα του ενθουσιασμού στις καρδιές τους όποτε κληθούν να υπερασπιστούν τα πάτρια εδάφη έναντι του εχθρού, δεν θα μπορούν οι πολιτικοί ταγοί να μας λένε ότι έχουν προετοιμάσει την ελληνική κοινωνία γι’ αυτό το σενάριο.

   Η ιστορική μνήμη, άλλωστε — για την περίοδο πριν την πτώση της Βασιλεύουσας — επιβεβαιώνει ότι ο διχασμός και η κοινωνική παρακμή σκιάζουν δραματικά την εθνική συνείδηση και προτάσσουν την ατομική επιβίωση έναντι της εθνικής.

   Τα δυσοίωνα σημάδια εκείνης της εποχής τα συναντάμε και σήμερα, δυστυχώς. Την έλλειψη εθνικής ομοψυχίας και στρατηγικής, την ανευθυνότητα των υπευθύνων και την ομολογία της αποτυχημένης κατευναστικής πολιτικής της Ελλάδας έναντι της αναθεωρητικής Τουρκίας, η οποία αποτυπώνεται ως ρητορική ερώτηση (εν είδει εξυπνακισμού), που κρύβει ανεπιτυχώς τον ψοφοδεή χαρακτήρα των πρώην και νυν Αξιωματούχων της πολιτικής ηγεσίας μας:

– Τι θέλετε, να κάνουμε πόλεμο με την Τουρκία;

   Να, κάτι τέτοια ακούν οι Έλληνες νέοι και συνεχίζουν να φεύγουν από την Ελλάδα (700.000 έγιναν ήδη) αναζητώντας την τύχη τους στο εξωτερικό, την ίδια στιγμή που οι απαλλασσόμενοι απ’ τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις (ανυπότακτοι και ασθενείς) φτάνουν το 12%, με τη θητεία να παραμένει στους 9 μήνες  για όσους επιλέξουν να εκπληρώσουν τη στρατιωτική τους υποχρέωση σε μονάδες της παραμεθορίου ή στις Ειδικές Δυνάμεις.

   Δεν περιμένουμε φυσικά να δονεί την ατμόσφαιρα την ώρα της απευκταίας σύγκρουσης ένας νέου τύπου παιάνας πολεμικός σαν εκείνον που ακουγόταν στη Σαλαμίνα το 480 πΧ (”Ὦ παῖδες Ἑλλήνωνἴτε ἐλευθεροῦτε πατρίδ‘, ἐλευθεροῦτε δέ παῖδαςγυναῖκαςθεῶν τε πατρῴων ἕδη θήκας τε προγόνων· νῦν ὑπέρ πάντων ἀγών”), την ίδια στιγμή που σήμανε την έφοδο του ελληνικού κατά του περσικού στόλου η σάλπιγγα του Ευρυβιάδη (Αισχύλος: ”Πέρσαι”, 402-405).

   Αυτό όμως που περιμένουμε και ελπίζουμε είναι να έχουν την πρόνοια οι κυβερνήτες να προετοιμάσουν ψυχολογικά και ηθικά τον λαό για κάθε απευκταίο ενδεχόμενο, το οποίο δεν αποκλείεται στους επικίνδυνους καιρούς που ζούμε.

   Να ρίξουν το βάρος στην ανύψωση του φρονήματός του, ώστε λαός και στρατός να αποκτήσουν πατριωτική συνείδηση και πίστη στην κομβική ιστορική συγκυρία που αντιμετωπίζουμε με τον Hannibal ante portas των νησιών του Αιγαίου. Πίστη ότι η υπεράσπιση της πατρίδας μας είναι υπέρτατο χρέος όλων μας και όχι τρέλα αυτοκαταστροφική, για να την αποφύγουμε δια της απόδρασης σε ξένα εδάφη…..

Το bullying είναι μάστιγα και απειλή για το μέλλον της χώρας

Το bullying είναι μάστιγα και απειλή για το μέλλον της χώρας

Γονείς, εκπαιδευτικοί, το ίδιο το κράτος πρέπει να σκύψουν στο πρόβλημα

Ολοι το λένε: Το επίπεδο ενός πολιτισμού φαίνεται από το πώς συμπεριφέρεσαι σε παιδιά και ηλικιωμένους. Και τα στοιχεία από την έρευνα που παρουσίασε το «Χαμόγελο του Παιδιού» είναι συγκλονιστικά και άκρως απογοητευτικά για τον νεοελληνικό πολιτισμό.

Σύμφωνα με την έρευνα σε 1.000 άτομα ηλικίας 16-64 ετών για τις απόψεις κι εμπειρίες που έχουν ως προς το φαινόμενο του εκφοβισμού στις νεαρές ηλικίες:

Οκτώ στους δέκα Έλληνες θεωρούν την λεκτική επίθεση και τον συναισθηματικό εκβιασμό τις πιο διαδεδομένες μορφές bullying.

Ακολουθεί ο χλευασμός, η σωματική κακοποίηση, ο κοινωνικός αποκλεισμός, η σεξουαλική παρενόχληση.

Έξι στους δέκα Έλληνες έχουν δεχθεί προσωπικά bullying στην παιδική / εφηβική τους ηλικία, με το φαινόμενο να παρουσιάζει ίδια αναλογία σε άντρες και γυναίκες,

Κύριοι χώροι όπου συμβαίνει το bullying είναι οι χώροι εκπαίδευσης / σχολεία.

Το bullying ασκείται κατά κύριο λόγο από συνομήλικους, με βασική αφορμή την ανάγκη τους να ξεχωρίσουν, να «κάνουν πλάκα», να μιμηθούν κάποιους άλλους, αλλά και από συναισθήματα κατωτερότητας.

Η διαφορετική εμφάνιση, η διαφορετικότητα στον σεξουαλικό προσανατολισμό, το αν είναι παιδιά μεταναστών/προσφύγων, η χαμηλή αυτοεκτίμηση/μειωμένη αντίσταση, τα παιδιά με νοητική υστέρηση/αυτισμό, η διαφορετική εθνικότητα, είναι οι κύριες αιτίες του bullying.

Όταν δέχεται bullying, ένα παιδί αισθάνεται φόβο, απελπισία / απόγνωση, αλλά και ντροπή, δυστυχία και ενοχές

Η πλειονότητα των παιδιών που δέχονται bullying δεν μιλούν γι’ αυτό, ούτε ζητούν βοήθεια από κανέναν, ενώ…

Η μειονότητα των παιδιών που ζητούν βοήθεια, απευθύνονται κυρίως στους γονείς τους, και σε ελάχιστο βαθμό σε κάποιο επίσημο θεσμό.

Συμπερασματικά: 6 στους 10 Ελληνες έχουν δεχθεί κάποιας μορφής εκφοβισμό. Στο σχολείο γίνονται τα περισσότερα περιστατικά. Τα αισθήματα που βιώνουν όσοι έχουν δεχθεί bullying χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής, τα περισσότερα παιδιά δε μιλάνε για την κακή αυτή εμπειρία.

Πρόκειται πραγματικά για σοκαριστικά στοιχεία που θα έπρεπε να προβληματίζουν τους πάντες. Τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, το ίδιο το κράτος και φυσικά τα παιδιά. 

Το bullying είναι μάστιγα που υπάρχει εδώ και δεκαετίες, αλλά που σήμερα δείχνει να είναι πιο έντονο. Εκφοβισμός στο σχολείο, παρενοχλήσεις στα social media, μικρά παιδιά θύματα παιδόφιλων.

Η κατάσταση έχει ξεφύγει σε πολλά σχολεία και δυστυχώς ο φόβος και η ντροπή οδηγούν τα παιδιά στο να σιωπούν. Να μην μιλούν, να περνούν τη δική τους Κόλαση του Δάντη μόνοι τους.

Γι’ αυτό πρέπει να υπάρχει κινητοποίηση από όλους. Συνεχείς καμπάνιες στα μέσα ενημέρωσης, μαθήματα στα σχολεία, παιδοψυχολόγοι που να μιλούν στα παιδιά για το φαινόμενο και να βρίσκουν εκείνα που ζουν την εσωτερική τους κόλαση.

Όμως, τα πάντα ξεκινούν από την οικογένεια, το βασικό κύτταρο εκπαίδευσης και κυρίως εκμάθησης της λεγόμενης κοινωνικής παιδείας.

Όχι μαθηματικά, αρχαία και ιστορία. Αλλά ενσυναίσθηση, σεβασμό στη διαφορετικότητα, αγάπη για τον άλλο παιδί, όποιο κι αν είναι αυτό, οποιουδήποτε φύλου, εθνότητας, χρώματος, σεξουαλικού προσανατολισμού.

Μόνο αν σωθούν τα παιδιά υπάρχει ελπίδα. Και η τρυφερή ηλικία που θα βιώσουν αγάπη, ζεστασιά, συντροφικότητα, φιλία θα τους σημαδέψει σε όλη την υπόλοιπη ζωή τους.

Αν βιώσουν παρενόχληση, χλευασμό, απειλή, ντροπή για ό,τι είναι, κοινωνικό αποκλεισμό, συμπλέγματα κατωτερότητας είναι σίγουρο ότι η ενήλικη ζωή τους θα είναι προβληματική.

Κι επειδή το μέλλον αυτού του τόπου είναι τα σημερινά παιδιά, δεν χωράνε άλλες καθυστερήσεις. Γιατί ο πολιτισμός μας δεν μπορεί να ανέχεται το bullying σε καμιά του μορφή.

Βασίλης Σ. Κανέλλης – in.gr

10 Μαρτίου 2022, 11:56

Τι μπορώ να κάνω τελειώνοντας ένα τμήμα κοινωνιολογίας;

Η κατάργηση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από τις εξετάσεις αύξησε τις ανησυχίες για το τι μπορεί να κάνει ένας Κοινωνιολόγος στις μέρες μας. Καλό είναι να υπενθυμίσουμε  ότι η εκπαίδευση δεν είναι η μόνο διέξοδος που μπορεί να έχει ένας κοινωνικός επιστήμονας. Στο Προεδρικό Διάταγμα 159/2009 (ΦΕΚ 199/Α/01-10-2009),  αναφέρονται αναλυτικά τα Επαγγελματικά Δικαιώματα των Κοινωνιολόγων.

Οπότε είναι ευκαιρία χρονικά να τα αναφέρουμε. Οι Κοινωνιολόγοι με βάση τις γενικές και εξειδικευμένες γνώσεις που απέκτησαν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους μπορούν να απασχολούνται τόσο ως ελεύθεροι επαγγελματίες όσο και ως μισθωτοί με οποιαδήποτε σχέση εργασίας:

α. στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δημόσια και ιδιωτική, στους κλάδους και με τους όρους που προβλέπονται από τη σχετική νομοθεσία.

β. στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ως μέλη του διδακτικού ερευνητικού προσωπικού σύμφωνα με τους όρους που προβλέπονται από την σχετική νομοθεσία.

γ. στις δημόσιες υπηρεσίες: (όπως υπουργεία, τοπική αυτοδιοίκηση, δημόσια νοσοκομεία και κοινωνικές υπηρεσίες), σε αντικείμενα σχετικά με τον τίτλο σπουδών τους και ιδίως

  • στο Υπουργείο Εργασίας και σε φορείς που ασχολούνται με την έρευνα των συνθηκών εργασίας και τα εργασιακό δικαιώματα
  • στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και σε φορείς του δημόσιου τομέα που ασχολούνται με το περιβάλλον και την προστασία του, ειδικά για τη διερεύνηση των κοινωνικών επιπτώσεων από τις εφαρμογές της τεχνολογίας για τα θέματα πολεοδομίας, χωροταξίας και βιώσιμης ανάπτυξης, καθώς και για την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των πολιτών.

δ. στον ιδιωτικό τομέα, ως σύμβουλοι, στελέχη διοίκησης και σύμβουλοι απασχόλησης με αντικείμενο το συντονισμό ομάδων εργασίας−διαδικασίας στο πλαίσιο της οργάνωσης της παραγωγής.

ε. σε οργανισμούς και φορείς του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, σε αναπτυξιακούς φορείς, σε κέντρα προώθησης της απασχόλησης, για το σχεδιασμό προγραμμάτων για τους ανέργους και την επιμόρφωση των εργαζομένων.

στ. σε μη κυβερνητικούς οργανισμούς, για την κοινωνιολογική θεμελίωση των δραστηριοτήτων τους

ζ. στο δημόσιο, τον ιδιωτικό και τον κοινωνικό τομέα, ως εκπαιδευτές, ως μισθωτοί ή ελεύθεροι επαγγελματίες, σε αντικείμενα σχετικά με τον τίτλο σπουδών τους.

η. στις ένοπλες δυνάμεις και στα σώματα ασφαλείας, σε αντικείμενα σχετικά με τον τίτλο σπουδών τους

θ. στην έρευνα, ως ερευνητές, σε σχέση με το σχεδιασμό, τη διεξαγωγή και την ανάλυση εμπειρικών ερευνών στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ως μισθωτοί και ως ελεύθεροι επαγγελματίες σε αντικείμενα σχετικά με τον τίτλο σπουδών τους.

ι. στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση ως κοινωνιολόγοι σύμβουλοι, με αντικείμενα την εποπτεία, την έρευνα, την ανάλυση και την επίλυση προβλημάτων των σχέσεων εκπαιδευτικής κοινότητας και κοινωνίας εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων και των εκπαιδευόμενων μεταξύ τους.

ια. στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα ως κοινωνιολόγοι της εργασίας (ως μισθωτοί και ελεύθεροι επαγγελματίες.)

ιβ. στα δικαστήρια όλων των βαθμίδων, ως σύμβουλοι για την ανάλυση κοινωνικών προβλημάτων των διαδίκων

ιγ. στα σωφρονιστικά ιδρύματα της χώρας, δημόσια και ιδιωτικά, ως σύμβουλοι, αναλυτές και εμψυχωτές σε αντικείμενα σχετικά με τον τίτλο σπουδών τους και τις εξειδικευμένες γνώσεις τους.

ιδ. σε δημόσιους, ιδιωτικούς και κοινωνικούς φορείς, ως σύμβουλοι και εμψυχωτές κοινωνικής επανένταξης αποφυλακισμένων, με σχετικό αντικείμενο δράσης.

ιε. σε δημόσιους, ιδιωτικούς και κοινωνικούς φορείς, ως σύμβουλοι και εμψυχωτές κοινωνικής επανένταξης για άτομα σε φάση αποτοξίνωσης, με σχετικό αντικείμενο δράσης.

ιστ. σε σωματεία και συνδικάτα όλων των βαθμίδων, ως κοινωνικοί διαπραγματευτές και οργανωτές προγραμμάτων για την επικοινωνία με εθνικούς και διεθνείς οργανισμούς, σε θέματα συλλογικής διαπραγμάτευσης, υπογραφείς συλλογικών συμβάσεων και θεσμικής υποστήριξης συλλογικών διεκδικήσεων.

ιζ. στις ανεξάρτητες αρχές ελέγχου των μέσων μαζικής ενημέρωσης, Δικαιωμάτων του Πολίτη, ως λειτουργοί και ως σύμβουλοι και στις αντίστοιχες άλλων τομέων του Κράτους.

Ενδεικτικά:

  • ΙΜΕ/ΓΣΕΒΕΕ, ΙΝΕ/ΓΣΕΕ
  • ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
  • ΚΕΜΕΑ, ΚΕΘΙ, ΟΚΑΝΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΣΥΛΟΥ
  • ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΩΝ ΟΤΑ
  • ΣΩΜΑΤΕΙΑ, ΑΜΚΕ, ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥΣ – ΑΘΛΗΤΙΚΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ
  • ΜΚΟ
  • ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
  • ΚΕΝΤΡΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
  • ΣΧΟΛΕΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ

Χρειάζεται να αναφέρουμε ότι η γνώση μίας τουλάχιστον ξένης γλώσσας σε ένα πολύ καλό επίπεδο όπως και η χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών σίγουρα είναι δεξιότητες που η σημερινή εποχή απαιτεί την κατοχή τους. Επιπλέον μεταπτυχιακές σπουδές στο  αντικείμενο που ενδιαφέρει κάποιον να δραστηριοποιηθεί ,  σίγουρα  του προσθέτουν ένα  πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας.

Επίσης δεξιότητες: επικοινωνιακές, ομαδικότητας, ανάληψης ευθύνης, λήψη αποφάσεων, αυτοέλεγχος, επίλυσης προβλημάτων, οργανωτικές είναι κάποιες που θα συνεκτιμηθούν.

Για μια σωστή επιλογή αξίζει να αναφέρουμε ότι η   ενημέρωση αλλά  και η έρευνα της αγοράς εργασίας είναι αυτό  που χρειάζεται κάποιος ώστε να γνωρίζει τις δυνατότητες που υπάρχουν ως  απασχόληση. Η πληροφόρηση λοιπόν κρίνεται απαραίτητη κάθε φορά, ώστε ένας πτυχιούχος να οργανώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο  τα βήματα που θα τον οδηγήσουν σε αυτό που αναγνωρίζει ότι επιθυμεί και θα ήθελε να δραστηριοποιηθεί.

Είναι αλήθεια πως όλα ξεκινούν νωρίτερα δηλαδή από έναν σωστό Επαγγελματικό Προσανατολισμό, όπου το τεστ μαζί με τις συμβουλευτικές συνεδρίες θα βοηθήσουν  έναν έφηβο να αναγνωρίσει τις δεξιότητες του, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντα του, την προσωπικότητα του και τα αντικείμενα εργασιών που δείχνουν να τον ενδιαφέρουν σε αυτή την ηλικία. Αυτό είναι ένα πρώτο βήμα!! Στη συνέχεια ακολουθεί η ενημέρωση και πληροφόρηση για τις σπουδές , τις σχολές, τα προγράμματα σπουδών  για κάθε σχολή , η σύνδεση με την αγορά εργασίας και φυσικά μία εκτενής συζήτηση  για τα επαγγέλματα του μέλλοντος.

Τίποτε δεν τελειώνει εδώ ακόμη και εάν κάποιος, προσπέρασε αυτό το στάδιο και βρέθηκε τυχαία σε μία σχολή η οποία δεν ήταν στις αρχικές του προτιμήσεις.

Ένας Σύμβουλος Εκπαίδευσης και Σταδιοδρομίας μπορεί να τον βοηθήσει μέσα από τις συνεδρίες και τα εργαλεία που χρησιμοποιεί, να βρει ο Συμβουλευόμενος διαδρομές που θα τον οδηγήσουν σε επιλογές που θα τον κάνουν να νιώσει ευτυχισμένος!!!

Σύνταξη: Ζωγραφιά Βακάλογλου, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας

 

Πηγή: https://employ.edu.gr/ti-mporw-na-kanw-teleiwnontas-ena-tmhma-koinwniologias-22/